10 reguli igiena somnului

somn sănătos

Somnul reprezintă una din nevoile de bază ale organismului de care depinde, în bună parte, felul în care ne simțim și ne desfășurăm activitatea pe parcursul zilei. Tocmai de aceea, este foarte important să avem un somn odihnitor, prin care organismul să se refacă și să își regleze mecanismele de funcționare pentru a ne permite apoi să ne desfășurăm activitățile zilnice.

Iată în continuare cele 10 reguli pentru un somn sănătos:

  1. Fixați-vă ora de culcare și cea de trezire.
  2. Dacă v-ați făcut un obicei de a dormi în timpul zilei, nu depășiți 45 de minute de somn.
  3. Evitați consumul de alcool cu patru ore înainte de a merge la culcare și nu fumați.
  4. Evitați consumul de cofeină cu șase ore înainte de a merge la culcare. Acesta include cafeaua, ceaiul și multe băuturi carbogazoase, precum și ciocolată.
  5. Evitați mâncarea grea, condimentată sau prea dulce cu patru ore înainte de ora de culcare. Este acceptată o gustare ușoară înainte de somn.
  6. Faceți mișcare în mod regulat, însă nu chiar înainte de culcare.
  7. Folosiți așternuturi confortabile și curate.
  8. Identificați o temperatură propice pentru somn și aerisiți bine camera.
  9. Blocați toate sunetele care vă pot distrage de la somn și eliminați sursele de lumină pe cât posibil.
  10. Nu folosiți patul pentru munca de birou.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *