facebook somnolog si apneea in somn Afla mai multe #
Echipa Somnolog Specialistii nostri Afla mai multe #
Tu cate ore dormi? Riscurile privarii de somn Afla mai multe #
Diagnostic apneea in somn Afla mai multe #
Poligrafia testare apnee in somn Afla mai multe #

Riscurile lipsei de somn

Fie ca ne place, fie ca nu, ne petrecem o treime din viata dormind. Sau cel putin asa ar trebui. In cele 7-8 ore de somn cate ii sunt recomandate unui adult, ne refacem mental si fizic, ne conservam energia si trecem prin diferite perioada de visare. Orice abatere de la aceasta norma are implicatii directe atat pe termen scurt, cat si pe termen lung in ceea ce priveste activitatea zilnica si calitatea vietii pe care o ducem.

Cei mai multi adulti au nevoie de 7-8 ore de somn pe noapte. Dar statisticile arata ca 30% dintre noi ne reducem in mod voit perioada de somn in favoarea televizorului, a calculatorului sau a locului de munca. Este tributul pe care-l platim stilului de viata modern cu toate consecintele sale nefaste.

Iar pentru cei care fac acest lucru gandindu-se ca vor recupera orele de somn in weekend, specialistii au o veste proasta. Lucrurile nu stau deloc asa si nu poate fi vorba de o recuperare reala. Prin privarea de somn, organismul oboseste si imbatraneste mai repede.

Ce se intampla daca nu dormiti?

In prima faza o sa va simtiti obosit, o sa aveti dificultati in a va concentra si a lua decizii, dar se poate ajunge chiar si la depresii.

Printre consecintele cu care va puteti confrunta din cauza lipsei sau patologiei somnului, se numara:

- scaderea securitatii dvs. la locul de munca sau sofat;

- consecinte grave asupra intregului organism;

- apneea in somn determina boli cardiace, hipertensiune arteriale, diabet zaharat tip 2, accidente vasculare cerebrale etc.

- insomnia determina hipertensiune arteriala, morbiditate cardiovasculara, boli coronariene, diabet zaharat tip 2, obezitate;

- probleme sociale;

-  insomniile, hipersomniile determina boli depresive.

-  patologia somnului determina riscuri majore pentru boli depresive, dementa si parkinson.

sursa: ESRS (European Sleep Research Society); www.esrs.eu